s4propsag5rfnhu3yq7wq1ez453bsp
top of page

Teretana vs. HIIT trening- zašto se ne vole?




Evo sažete usporedbe intervalnog treninga visokog intenziteta (HIIT) i vježbi u teretani, ističući njihove ključne razlike i znanstvene prednosti:

HIIT nasuprot vježbanja u teretani. Suočavanje s fitnessom

HIIT i vježbanje u teretani popularne su rutine vježbanja, ali ciljaju na različite aspekte fitnessa. Pogledajmo što ih razlikuje i kako mogu koristiti vašim ciljevima vježbanja.

HIIT- intervalni trening

HIIT uključuje izmjenu kratkih razdoblja intenzivne vježbe s intervalima oporavka. Tipičan trening traje 15-30 minuta i sagorijeva značajnu količinu kalorija tijekom i nakon vježbanja [1]. Ovaj učinak nakon izgaranja, nazvan prekomjerna potrošnja kisika nakon vježbanja (EPOC), proizlazi iz napora tijela da se vrati u stanje mirovanja [1]. Studije sugeriraju da HIIT može biti jednako učinkovit kao i vježbanje umjerenog intenziteta u poboljšanju kardiovaskularnog zdravlja, čak i kada se izvodi kraće [2].

Vježbe u teretani: Izgradnja snage i mišića

Vježbe u teretani obuhvaćaju širi raspon vježbi, uključujući vježbe s utezima, vježbe otpora i vježbe s vlastitom težinom. Ove vježbe ciljaju određene mišićne skupine, progresivno povećavajući snagu i mišićnu masu tijekom vremena [3]. Pokazalo se da trening snage poboljšava gustoću kostiju, metabolizam i cjelokupnu funkcionalnu kondiciju [3].

Znanost iza znoja

Učinkovitost HIIT-a leži u njegovoj sposobnosti da optereti i aerobni i anaerobni energetski sustav. Tijekom intervala visokog intenziteta tijelo se oslanja na anaerobnu proizvodnju energije za koju nije potreban kisik. To stvara dug kisika koji tijelo radi na otplati tijekom razdoblja odmora, što dovodi do povećanog sagorijevanja kalorija [1].

Vježbe u teretani, posebice vježbe s utezima, potiču rast mišića kroz proces koji se naziva progresivno preopterećenje. Kako su mišići izloženi izazovu sa sve većim utezima ili više ponavljanja, oni se prilagođavaju izgradnjom više mišićnog tkiva [3]. Ova povećana mišićna masa doprinosi višoj bazalnoj metaboličkoj stopi (BMR), broju kalorija koje vaše tijelo sagorijeva u mirovanju [3].

Odabir pravog treninga za vas

I HIIT i vježbanje u teretani nudi različite prednosti. HIIT je vremenski učinkovita opcija za one koji žele poboljšati zdravlje kardiovaskularnog sustava i brzo sagorjeti kalorije. Vježbe u teretani idealne su za izgradnju mišićne snage i poboljšanje cjelokupne kondicije.

Ako tek počinjete vježbati, razmislite o savjetovanju s fitness profesionalcem kako biste osmislili program koji je u skladu s vašim ciljevima i razinom kondicije. Također možete uključiti elemente HIIT-a i vježbi u teretani u svoju rutinu za dobro zaokružen fitness pristup.

291 views0 comments

Comentarios


bottom of page