s4propsag5rfnhu3yq7wq1ez453bsp
top of page

Kako se motivirati da zadržite redovitost u treningu?

Svi smo svjesni da redovna fizička aktivnost ima niz benefita i za naše zdravlje i za fizičku formu. No, unatoč tome, većina vježbača i dalje vježba neredovito – najčešće se uhvate treninga prije ljeta ili nekog važnog događaja, a onda u ostatku godine vježbaju tek povremeno ili potpuno preskaču treninge. Naravno, kao i uvijek – odgovor leži u motivaciji.




U novom blogu vam donosimo jednostavne savjete koji će vam pomoći da se motivirate vježbati redovito, tijekom cijele godine.


1. Nagradite se nakon svakog treninga!


Dok će mnogima općenite fraze „bolje zdravlje“ ili „ljepši izgled pred ogledalom“ biti dovoljna motivacija, drugima će ipak trebati neki praktičniji ili brže ostvariviji oblici nagrade. Primjerice, nekima od naših vježbača izvrsna je motivacija za trening proteinski smoothie kojim će se počastiti nakon napora, dok će ljubiteljima serija dobra nagrada za odrađen trening biti primjerice nova epizoda omiljene serije. Ideja je jednostavna: Ako odradim trening, počastit ću se finim smoothiejem / novom epizodom.


Psiholozi ovu vrstu motivacije nazivaju stvaranjem neurološke „ponavljajuće navike“, što uključuje znak za pokretanje ponašanja (primjerice, stavljanje tenisica za trening u torbu), rutinu (odrađen trening) i zatim nagradu. „Ekstrinzična nagrada je toliko moćna jer se naš mozak može uhvatiti za nju i stvoriti poveznicu da je to isplativ napor“, objašnjavaju psiholozi. „Time se povećava izglede da rutina (trening) postane navika.”


S vremenom, motivacija postaje intrinzična, jer mozak počinje povezivati znoj i patnju koju osjećamo tijekom treninga s naletom endorfina – kemikalije koja se otpušta u mozgu i koja daje osjećaj zadovoljstva nakon treninga. Dakle, nakon što uvježbate svoj mozak da prepozna da je vježba sama po sebi nagrada, nećete ni trebati smoothie ili novu epizodu serije, već će vam taj dobri osjećaj nakon aktivnosti biti dovoljna nagrada.


2. Potpišite „ugovor o treningu“ s prijateljem vježbačem


Iako je moguće sve se dogovoriti sa samim sobom, studije i psiholozi ističu da je puno veći izgled da ćete se držati obećanja i dogovora ako se dogovorite s drugom osobom. Stoga, prijateljima iznesite svoje obećanje da ćete vježbati točno zadani broj puta. Dobar je i dodatan način „obvezivanja“ taj da za svaki preskočeni ili propušteni trening morate svojem prijatelju platiti primjerice 20 kuna. Radi se o jednostavnoj obvezi i odgovornosti koje će se mnogi držati.


Donosimo vam primjer „ugovora o treningu“: „Obvezujem se da ću narednih 12 tjedana, vježbati 3 puta tjedno po 60 minuta u teretani ili na nekom grupnom programu. U protivnom, za svaki preskočeni trening obvezujem se platiti 20 kuna X osobi.“


Studije pokazuju da upravo ovakve obaveze značajno doprinose redovitosti i ustrajnosti u treningu, kroz duži vremenski period. Dodatno, što obaveza dulje traje, odnosno potpisana je na dulji vremenski period, to je veća šansa da će se postići redovitost u treningu. Naime, s duljim vremenom redovitosti počinju se zamjećivati i drugi benefiti vježbanja, pa i oni dodatno doprinose redovitosti, odnosno dodatni su izvor motivacije.





3. Nađite si društvo za trening


Budimo iskreni, dugoročno – nema nagrade u novcima koja će vas motivirati da vježbate više ili redovitije. Studije su pokazale da nagrađivanje članova novčanim bonovima nema gotovo nikakav utjecaj na njihovu motivaciju za vježbanje. Naime, iako mnogi misle da će ih 50 ili 100 kuna motivirati da se oznoje ili zasluže upalu mišića, ono što se pokazalo izvrsnim motivatorom za vježbanje je snažna i podržavajuća okolina.


Dakle, ako imate svoju ekipu koja će vas potaknuti da krenete vježbati, ali i podržavati i poticati u svakom novom treningu i uspjehu, velike su šanse da ćete biti redovitiji u treningu i da vas ni kiša ni vrućine neće spriječiti od odlaska na trening.


Bodrenje, druženje, smijeh, ali i pomoć pri izvedbi vježbi značajni su elementi treninga koje ćete dobiti samo u slučajevima kad vježbate u poznatom okruženju i koji se ne mogu mjeriti niti s jednim drugim izvorom motivacije.

No, ako nitko od vaših prijatelja ne ide na neku vrstu aktivnosti, nemojte očajavati, kod nas u Mofit fitness clubu stvorila su se mnoga prijateljstva jer svi zajedno gradimo atmosferu podrške i zajedništva, od naših dvorana za grupne treninge i teretane do našeg Lime bara u kojem se mnogi ostaju družiti nakon svojih aktivnosti.


Stoga, pronađite aktivnost u kojoj uživate i okružite se ljudima koji će vam biti podrška u ostvarenju vašeg fitness cilja, i motivacija će doći i iz vašeg osjećaja zadovoljstva, ali i iz podrške koju ćete dobiti od okoline. Mofit fitness club vam je uvijek na raspolaganju, a naši treneri će vam pružiti svaku vrstu podrške da budete redoviti i steknete naviku vježbanja, koja će vaš život učiniti kvalitetnijim, ispunjenijim i sretnijim.


Autorica: Zorana Jagodić





235 views0 comments

コメント


bottom of page