s4propsag5rfnhu3yq7wq1ez453bsp
top of page

Godine su samo broj, postani fit penzić


Umirovljenici i vježbanje

U Hrvatskoj se suočavamo s problemom sve većeg broja starijih osoba koji ne prakticiraju redovitu tjelesnu aktivnost. Iako su vježbanje i održavanje tjelesne forme ključni za zdravlje i dobrobit ljudi svih dobnih skupina, statistike pokazuju da je među penzionerima u Hrvatskoj prisutan jako mali broj onih koji redovito vježbaju.

Postoji nekoliko razloga zašto je to tako. Prvo, starije osobe često imaju manje motivacije za vježbanje, jer se možda osjećaju manje obavezne održavati svoje tijelo u formi nakon što su završili s radnim životom. Također, mogu imati strah od ozljeda ili nedostatak samopouzdanja u svoje sposobnosti da se uključe u tjelesnu aktivnost.

Drugi razlog može biti nedostatak pristupa adekvatnim prostorima i programima za vježbanje prilagođenim starijim osobama. Dok su fitness centri i teretane sveprisutni, nedostaje specijaliziranih programa i trenera koji su obučeni za rad s starijim populacijama. Nedostatak svijesti o važnosti redovite tjelesne aktivnosti za starije osobe također može doprinijeti ovom problemu.

Međutim, važno je naglasiti prednosti vježbanja za starije osobe. Redovita tjelesna aktivnost može poboljšati kvalitetu života, smanjiti rizik od kroničnih bolesti poput srčanih bolesti, dijabetesa i osteoporoze te poboljšati mentalno zdravlje i raspoloženje. Također, vježbanje može pomoći u održavanju mobilnosti, ravnoteže i neovisnosti u svakodnevnom životu.


U konačnici, potrebno je raditi na promjeni percepcije o vježbanju među starijom populacijom i stvaranju kulture u kojoj je tjelesna aktivnost prihvaćena kao važan dio zdravog i aktivnog starenja.


Medicinska gimnastika postaje sve važnija komponenta zdravstvene skrbi, posebno među starijim populacijama. U Zagrebu, Mofit fitness klub nudi specijalizirane programe medicinske gimnastike koji su prilagođeni potrebama i sposobnostima svakog pojedinca.

Prednosti bavljenja medicinskom gimnastikom


  1. Poboljšava pokretljivost: Redovita medicinska gimnastika pomaže u održavanju i poboljšanju pokretljivosti zglobova i mišića, što je ključno za očuvanje neovisnosti u starijoj dobi.

  2. Jača mišiće: Vježbe medicinske gimnastike usmjerene su na jačanje mišića, što pomaže u održavanju ravnoteže i stabilnosti, smanjujući rizik od pada i ozljeda.

  3. Poboljšava držanje tijela: Održavanje pravilnog držanja tijela ključno je za prevenciju bolova u leđima i drugih problema s kralježnicom, a medicinska gimnastika može pomoći u postizanju i održavanju ispravnog držanja.

  4. Poboljšava cirkulaciju: Aktivnosti medicinske gimnastike potiču cirkulaciju krvi, što može pomoći u smanjenju rizika od kardiovaskularnih bolesti i poboljšati opće zdravlje srca.

  5. Smanjuje bolove i nelagodu: Specifične vježbe medicinske gimnastike mogu pomoći u smanjenju bolova u mišićima i zglobovima te ublažiti simptome različitih kroničnih stanja poput artritisa ili osteoporoze.

  6. Poboljšava mentalno zdravlje: Redovito vježbanje može poboljšati raspoloženje, smanjiti stres i anksioznost te poboljšati kognitivne funkcije, što je posebno važno za starije osobe.

  7. Povećava energiju i vitalnost: Vježbanje može povećati razinu energije i vitalnosti, čineći svakodnevne aktivnosti lakšima i ugodnijima.

  8. Pomaže u prevenciji kroničnih bolesti: Redovito vježbanje može smanjiti rizik od razvoja različitih kroničnih bolesti poput dijabetesa, hipertenzije i osteoporoze.

  9. Poboljšava kvalitetu sna: Fizička aktivnost može poboljšati kvalitetu sna, pomažući u bržem usnivanju i dubljem spavanju, što je ključno za oporavak i regeneraciju tijela.

  10. Povećava samopouzdanje: Redovito vježbanje i postizanje značajnih rezultata mogu povećati samopouzdanje i samopoštovanje starijih osoba, poboljšavajući njihovu percepciju vlastite sposobnosti i samostalnosti.


Socijalni aspekt vježbanja

Važnost socijalizacije starijih osoba u fitness klubovima ne može se podcijeniti. Osim što pruža fizičke koristi, ova interakcija također ima značajan utjecaj na mentalno stanje i opće blagostanje.

Stjecanje novih navika vježbanja u zreloj dobi donosi mnoge pozitivne promjene. Redovito vježbanje potiče oslobađanje endorfina, hormona sreće koji poboljšavaju raspoloženje i smanjuju stres. Sudjelovanje u grupnim aktivnostima u fitness klubu pruža priliku za druženje i interakciju s drugim članovima, što može pomoći u prevladavanju osjećaja usamljenosti i socijalne izolacije.

Promjena mentalnog stanja starijih osoba nakon uključivanja u fitness klubove često je iznenađujuća. Osjećaj postignuća nakon svake vježbe, zajedno s podrškom i ohrabrenjem drugih članova, može poboljšati samopouzdanje i samopoštovanje. Starije osobe koje redovito vježbaju često se osjećaju vitalnije, energičnije i motiviranije za uključivanje u druge aktivnosti u svakodnevnom životu.

Konačno, socijalizacija u fitness klubu može pomoći starijim osobama da pronađu novo značenje i svrhu u životu. Sudjelovanje u grupnim vježbama stvara osjećaj zajedništva i pripadnosti, što može biti ključno za održavanje mentalnog zdravlja i dobrobiti u zlatnim godinama.


170 views0 comments

Comments


bottom of page