s4propsag5rfnhu3yq7wq1ez453bsp
top of page

Foodie Blog by Klara - žuta salata, dekonstruirani rižito i tikka ražnjići

Updated: Jul 28, 2021


Ljeto! Ljeto oko nas.... a ljeti naša prehrana bitno se mijenja od ostalog dijela godine. Dani su dugački, toplo je, ne boravimo u kuhinji previše i ne stoji nam se iza štednjaka. Danas nešto prozračno, lagano, i fino.


Žuta salata



Volim obroke započeti s voćem. Ali volim i kombinirati voće i povrće.

Za ovu šarenu, veselu salatu koristila sam pola glavice kristalke, 2 breskve (bez kore), šaku kupina, 1 burattu, šaku oraha, začinila s maslinovim uljem i acetom maline, soli i lišćem bosiljka.


Salatu i voće spoji u odvojenoj posudi i začini. Prepolovljenu buratu (po osobi) stavila sam bočno, sve pošpricala s još malo maslinovog ulja (par kapi).


Dekonstruirani rižoto



Obožavam rižota, njihovu kremoznost, gustoću, bogatstvo maslaca i sira koji začine na kraju taj fini obrok. Ipak, sad, ljeti pretežak je, tako sam se odlučila za jednu jednostavniju verziju.


Potrebno: šalica basmati riže, dvije male zucini tikvice s cvijetom (širina prsta), mladi luk, šaka shitaki gljiva.


Basmati rižu očisti, te isperi ispod mlaza vode. Dobro iscijedi. U posebnoj posudi malo zagrij kokos ulje, te dodaj basmati. Kad lagano zažuti dodaj vode. Omjer vode i riže je 1:1. Poklopi i čim zakipi, smanji vatru na najmanje. Kuhaj dok ne nestane vode.


Za to vrijeme u drugoj tavi (obično koristim wok), na kokos ulju preprži gljive, te tikvice (oboje prethono očišćeno i nasjecano po želji). Ako treba podliij s malo vode.

Kuha se kratko tako da povrće ostane još hrskavo.


U posudu za salatu ubaci skuhanu rižu (ako imaš vremena neka se ohaldi), te povrće. Dodala sam malo soja sosa, te pola limunovog soka, svježe nasjecakni mladi luk, listove svježbeg bosiljka.


Dekonstruirani rižoto lagan je i osvježavajući. Možeš dodati po vrhu prepržene pancete, ili jednostavno ostaviti zeleno.


Pileći tikka ražnjići



Zagovornik sam kombinacije prehrane: i razne vrste mesa i ribe, ali i raznih kuhinja. Ima dana kad volim tradicionalnu kuhinju, ili kad radim sushi, ili jednostavni bogati omlet s jajima i povrćem. Tako je ladica sa začinima krcata svega. Preferiram svježe ako je moguće, no naravno i sušeni su prihvatljivi.


Pileće tikka ražnjiće odabrala sam radi jednostavnog kuhanja. Peku se 20 do 30 min u pećnici, a možeš ih grilati i na roštilju. Uz šarene salate idealno za ljetni obrok.


Potrebno: jedna pileća prsa bez kosti, jedna paprika, 1 luk, malo špeka (hamburger) – nareži na kockice. U posebnu posudu ubaci: 3 žlice skute (može i jogurt grčki), pola ocijeđenog limuna, 2 cm naribanog đumbira, 3 režnja češnjaka, i začine po želji. Ja sam ubacila 2 žlice paste garam masale, 2 žlice maslinog ulja. U ovu marinadu ubaci piletienu (narezanu na kockice) i neka odstoji barem 1h.

Za to vrijeme nasjeckaj povrće (papriku, luk, tikvice, pancetu). Štapiće za ražnjice namoči u vodi, na pola sata, kako ne bi izgorjeli za kuhanja.


Kad je marinada spremna, posloži ražnjiće. Ubaci u pećnicu na 10min, na 200 stupnjeva kako bi dobili boju, a onda premaži s ostatkom marinade. Smanji temperaturu na 180 i neka se peku još 20 tak minuta.


Tada pripremi salatu od: 2 ribane mrkve, pola manje glavice celera i zdrobi šaku oraha. Druga salata koju sam imala je klasika rikola, mladi luk. Obje začini pred obrok. Limun je uvijek laganija opcija.


Ako je potrebno pred kraj pečenja piletine pojačaj temperaturu da meso dobije lijepu boju. Pazi kako se ne bi presušilo, no tu će panceta hamburegera pomoći. Na kraju, kad izvadiš ražnjiće premaži ih s kockicom maslaca.


Dobar tek svima!


Pripremila: Klara Benko, trenerica pilatesa i Spinninga

Ig profil Klara Benko, FB Klara Benko Penso Positivo; YT Klara Benko

199 views0 comments
bottom of page