English

HIIT TRENING

 


HIIT je kratica za High Intensity Interval Training. HIIT se najčešće spominje u kontekstu efektnog gubljenja viška masnog tkiva. Studije i istraživanja su potvrdili učinkovitost HIIT-a, te je proglašen učinkovitijim u sagorijevanju masti od tradicionalnog aerobnog treninga.

Koncept je jednostavan - u tipičnom HIIT-u izmjenjuju se kratkotrajni intervali visokog intenziteta sa manje intenzivnim intervalima aktivnog oporavka. Intervali visokog intenziteta trebaju biti na cca 90% maksimalne frekvencije srca, a intervali oporavka na cca 50% maksimuma.

Za razliku od tradicionalnog aerobnog treninga (npr. 45-60 minuta na traci u ujednačenom tempu), HIIT uz to što štedi vrijeme (traje 30 minuta) omogućuje dugotrajno povećanje bazalnog metabolizma nakon treninga. Dokazano je da je 24 sata nakon odrađenog HIIT-a bazalni metabolizam 5-10% veći od onoga nakon aerobnog treninga standardnog tipa. To znači da tijelo i dugo nakon takvoga treninga troši masne rezerve čak i u mirovanju. A
ko ste ispravno izveli HIIT, odmah po završetku treninga hvatat ćete dah, obilno se znojiti i osjećati slabost u nogama, a nakon HIIT-a se ćete osjetiti smanjeni apetit, što je još jedna pomoć pri gubljenju suvišnih kilograma.

NATRAG
VIDEO